De eerste 'laag profiel' banden De uitvinding van de TRX door Michelin in 1975 toegelaten een meer gelijkmatige verdeling van de spanning in de hele buitenband, dat is waar de naam van TR staat voor 'Tension Repartie '(' verdeelde spanning ') komt uit. De TRX won bekendheid in de Formule 1 racen met Renault en Prost en in het World Rally Championship op de Audi Quattro, 205 Turbo 16 en R5 Turbo. Het resultaat van uitgebreid onderzoek Voor de eerste keer, de band en de velg aangevuld elkaar perfect aan, werken als een eenheid. De rand onderging een grondige transformatie, de belangrijkste kenmerk van dat een vlakkere onderrand. Dit nieuwe design van de velg en band kraal in een geleidelijke kromming van het huis, zonder de 'S' vormige buiging die inherent zijn in traditionele ontwerpen. Voor de echte directionele controle Dankzij deze innovatieve bouwtechnologieen, de TRX band biedt een betere richtingsstabiliteit en maakt een grote bijdrage aan de actieve veiligheid van het voertuig, dankzij zijn uitzonderlijke behandeling dicht bij de grens, vooral in de bochten. • Opmerkelijke grip dankzij de ideale verdeling van de druk in het contactoppervlak. • Uitstekend comfort door de toegenomen nuttig buigen zone. • Nieuwe look voor de band - wiel en de zwaar vormgegeven profiel.